نابسامانی و بی‌مسئولیتی در روابط عمومی‌های باقرشهر

یکی از وظایف مهم روابط عمومی در هر سازمان رصد اخبار و مطالب منعکس شده در رسانه ها درباره سازمان است. درمیان این مطالب انعکاس یافته بیان انتقادات و طرح شبهاتی درباره عملکرد سازمان است که باید فوراً اینگونه مطالب از طریق مدیر روابط عمومی به رئیس سازمان اطلاع داده شود و اقدامات لازم برای پاسخگویی انجام گیرد که متاسفانه طی چندماه گذشته ما در باقرشهر کامل برعکس این موضوع را مشاهد کرده ایم که این موضوع نیز خبر از کم سوادی رسانه ای مسئولین روابط عمومی را نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی باقرشهرنیوز؛ جاوید حبیب زاده مدیر مسئول پایگاه خبری باقرشهرنیوز با اشاره به نابسامانی و بی‌مسئولیتی در روابط عمومی‌های باقرشهر گفت: چند ماهی است که برخی از روابط عمومی های باقرشهر خود را ایالتی جدا و مبرا از وظایف اولیه خود در زمینه روابط عمومی در شهر میدادند و به اصطلاح خود را علامه دهر می نامند، یکی از این وظیفه اولیه روابط عمومی تهیه خبر از سازمان و ارسال خبرهای تولیدی به رسانه های جمعی است. مقصود از رسانه های جمعی کلیه وسایل ارتباطی است که مخاطبان آن توده مردم را شامل میشود یعنی بیشترین تعداد افراد یک کشور را در بر میگیرد که این روابط عمومی ها بی خبر از وظایف خود چنین میپندارند که سایت، کانال و… آن مجموعه خبرگزاریست، و اگر کسی خبری از این مجموعه درج میکند باید منبع آن که روابط عمومی است را در خبر درج نمایید که این پندار از کمبود سواد رسانه وی می باشد که اینجا لازم میدام به این مطلب اشاره کنم که وظیفه روابط عمومی نشان دادن و بلد کردن عملکرد مجموعه می باشد نه بلد کردن نام روابط عمومی که این طرز فکر جای تاسف دارد.

همانطوری که قبلا هم اشاره شد یکی از وظیفه اولیه روابط عمومی تهیه خبر از سازمان و ارسال خبرهای تولیدی به رسانه های جمعی است تا فعالیت های سازمان مربوطه از این طریق دیده شود.

و همچنین پاسخگویی به انتقادات و شبهات مطرحه در رسانه ها، جامعه و درون سازمان درباره عملکرد سازمان است، اینکه روابط عمومی یا مسئول سازمان انتقاد و نقد منطقی را بی پاسخ بگذارد نشان از ضعف مجموعه روابط عمومی می باشد که در این چند ماه شاهد هستیم اخبار این سازمان ها به ضعیف ترین شکل ممکن در پوشش دهی، خبر نویسی و… در حال انجام است.

یکی دیگر از وظایف مهم روابط عمومی در هر سازمان رصد اخبار و مطالب منعکس شده در رسانه ها درباره سازمان است. درمیان این مطالب انعکاس یافته بیان انتقادات و طرح شبهاتی درباره عملکرد سازمان است که باید فوراً اینگونه مطالب از طریق مدیر روابط عمومی به رئیس سازمان اطلاع داده شود و اقدامات لازم برای پاسخگویی انجام گیرد که متاسفانه طی چندماه گذشته ما در باقرشهر کامل برعکس این موضوع را مشاهد کرده ایم که این موضوع نیز خبر از کم سوادی رسانه ای مسئولین روابط عمومی را نشان می دهد.

و در پایان با اشاره به مطلب کوتاهی از کتاب اصول و قواعد روابط عمومی برای این اشخاص، باشد تا تلنگری برای افزایش سواد رسانه یا تلنگری برای مدیران ارشد سازمان ها و ارگانها تا انتخاب درست مسئولین در قسمت روابط عمومی که ویترین هر سازمانی است سر و سامانی به این نابسامانی و بی مسولیتی روابط عمومی های باقرشهر بدهند تا به جای پیشرفت در این شهر شاهد پس رفت نباشیم.

روابط عمومی زبان گویای سازمان است و مدیر روابط عمومی سخنگویی سازمان را عهده دار است . طرحها و برنامه های سازمان باید قاعدتاً توسط مدیر روابط عمومی در اختیار افکار عمومی قرار بگیرد.

 

یاداشتی از: جاوید حبیب زاده

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *