×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سر خط اخبار

پل‌های باقر شهر تهران با قالب بتن تسکو

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی باقرشهر نیوز، تسکو نامی آشنا در صنعت قالب بتن کشور است که در سال ۱۳۸۵ با هدف طراحی و تولید قالب های بتن و داربست های ایمن تاسیس شد و در طی این سالها با تکیه بر مدیریت کارآمد، پرسنل متخصص و دانش روز توانسته است در بزرگترین پروژه‌های ملی کشور حضور موثر و توانمندی داشته باشد.

در ادامه به برخی از پروژه‌های بزرگ کشور در حوزۀ راه و پل اشاره می‌کنیم که نشانی از کیفیت، مدرن و قابل اتکا بودن محصولات تسکو است.

پل راه آهن-قزوین-رشت-شاهرود-گیلان

پل شاهرود در لوشان به عنوان بزرگترین پل سازه‌ بتنی ریلی کشور و همچنین طولانی‌ترین پل ریلی محور راه آهن قزوین رشت است.

این پل ۶۰۰ متر طول و شش دهنه ۶۰ متری و دو دهنه ۵۰ متری دارد که در کنار آن هم پنج دهنه ۱۵ متری کار شده است.برای ساخت این پل ۳۰ هزار مترمکعب بتن و پنج هزارتن میلگرد استفاده شده و با ۴۲ هزار مترمربع قالب بندی و پنج هزارتن آرماتور مورد استفاده قرار گرفته است. معماری این پل زیبا به صورت قوسی و قدیمی است و از جذابیت و استحکام خاصی هم برخوردار است.

شرکت تسکو طراح و سازنده قالب‌های فلزی بتن و داربست‌های مدولار این پروژه بوده است. تقریبا ۹۰ درصد از تجهیزات قالبندی و داربست پروژه فوق از سیستم مدولار استفاده شده است و صرفا سرستون ها و قالب های پیش ساخته تیرهای بتنی از قالب‌های خاص بوده است.

نکته مهم و قابل توجه اجرای قوس‌های پل با استفاده از قالب‌های مدولار انجام گردیده است که بسار مقرون به صرفه و اقتصادی است.

پروژه پل کابلی لالی – خوزستان

شرکت تسکو مفتخر است برای اولین بار اقدام به طراحی و ساخت قالب لغزنده پایه های (پایلون) بتنی پل کابلی لالی در خوزستان اقدام نمود.کلیه مراحل طراحی قالب از جمله جک های هیدرولیک و یوک و پانل متغیر مقطع قالب توسط تسکو انجام پذیرفت.

از آنجایی که با آبگیری سد گتوندعلیا حدود ۲۰ کیلومتر از جاده مسجدسلیمان به لالی در دریاچه قرار گرفته و مستغرق می شود، احداث پل بزرگ لالی و جاده های طرفین آنها با هدف جایگزین کردن محور موجود و برقراری ارتباط بین شهرهای مذکور و عبور لوله های نفت و گاز در منطقه به مرحله اجرا درآمد.

پل لالی از نوع کابلی و دارای عرشه فلزی با پایه ها و پایلون های بتنی و کابل های ترکه ای بوده و با روش نصب تلفیقی پیشرانی – بالابری در ارتفاع ۱۵۵ متری از کف رودخانه کارون ساخته شده است. برای احداث جاده های جایگزین و پل لالی با مجموع ۱۶.۴ کیلومتر در شرایط بسیار سخت کوهستانی و با صعوبت بالای منطقه، چهار میلیون متر مکعب سنگ برداری انجام شده است. با توجه به مشخصات این پل و موقیت منطقه پس از آبگیری سد گتوند علیا ؛پل لالی به یکی از جاذبه های خوب گردشگری استان خوزستان تبدیل می شود. طرح سد و نیروگاه گتوندعلیا بعنوان بلندترین سد خاکی کشور در استان خوزستان و در پنج کیلومتری شهرستان گتوند، به مراحل پایانی عملیات اجرایی خود رسیده  و در سال ۱۳۹۰ آبگیری شده است.

پروژه پل پردیس بندرعباس

تسکو طراح و سازنده قالب‌های فلزی پایه‌های بتنی و عرشه بتنی پل و سیستم داربست مثلثی و کفراژبندی و تجهیزات دسترسی پل پردیس بندرعباس می‌باشد. این پروژه به صورت شرقی و غربی بلوار پردیس را به نای‌بند جنوبی و آزادگان متصل می‌کند.

طول عرشه پل ۱۶۵متر و عرض آن ۱۶/۵متر است. عرشه بتنی از نوع مجوف ساده بروی پایه‌های بتنی بت سرستون‌های گلدانی شکل قرار دارند.

با توجه به عبور پل از روی مسیل (نهر) و پیشگیری از آسیب سیلاب به سازه موقت پل در حین اجرا از کالورت های پیش ساخته بتنی استفاده گردید و تمامی کفراژ بروی آنها قرار گرفت . اتفاقا حین اجرای سازه پل در فصل بهار سیلاب اتفاق افتاد و عبور آب از داخل کالورت ها مانع از آسیب به سازه پل گردید.

تسکو کلیه مراحل طراحی و ساخت قالب های پیش ساخته کالورت و پایه های پل و عرشه بتنی به همراه تجهیزات کفراژبندی را انجام داد و با استفاده از داربست مثلثی بار سنگین دال بتنی را به زمین انتقال داد.

اجرای پل باقرشهر با قالب بتن تسکو

پروژه پل‌های باقر شهر تهران

پل های باقرشهر در تقاطع غیر همسطح درب شمالی بهشت زهرا قرار دارد.این تقاطع غیر همسطح در دو بخش پل B1 و B2 تشکیل شده است.

پل B1 : طول این پل ۹۸ متر و عرض آن ۳۳ متر، شامل ۸۰ شمع، ۸ ستون، ۲ کوله و ۷۲ تیر فلزی است.

پل B1 : طول این پل ۳۲۰متر و عرض آن ۱۰/۵ متر در یک باند و یک جهت احداث شده است و از ۸۸ شمع، ۹ ستون، ۲ کوله ۵۶ قطعه تیر فلزی تشکیل شده است.

شرکت تسکو طراحی و ساخت قالب فلزی مدولار بتن و داربست های مدولار را بر عهده داشت. طرح خاص پایه های پل و نحوه بتن ریزی یک مرحله ایی آن نیازمند یک قالب خاص می بود که با تخصص و تجربه تسکو این قالب ساخته و اجرا گردید.

پروژه پل میان گذر محمدیه اتوبان کرج-قزوین

از تجارب موفق شرکت تسکو طراحی و ساخت قالب های عرشه، ستون و فونداسیون و تجهیزات کفراژ بندی و داربست پروژه پل میان گذر محمدیه قزوین می باشد.

احداث یک تقاطع غیرهمسطح دو سطحی در محل تقاطع آزادراه کرج-قزوین به صورت روگذر، شامل دو پل موازی، رمپ ها و ۴ عدد لوپ دسترسی که دارای طول تجمعی ۱.۲۰۰ متر می باشد.

سازه عرشه این پل ها از نوع کامپوزیت با قوس فولادی بوده که طول ۷۰ متر و عرض ۲۶ متر داشته و طول بلندترین دهانه آن ۳۷ متر بر روی آزادراه کرج-قزوین است.

دیوار حائل رمپها از نوع خاک مسلح با ژئوگرید بوده که با قطعات پیش ساخته بتنی پوشش داده شده اند.

شرکت تسکو طراحی و ساخت قالب های پایه و عرشه پل را عهده دار شد و با توجه به اکسپوز بودن سازه پل با بهترین کیفیت قالب پایه پل ساخته و اجرا گردید.

پل میان‌گذر فرودگاه-امام-تهران

طول این پل ۳۲۰ متر است و اتصال پارکینگ شماره سه را به ترمینال یک این فرودگاه  به وجود می آورد. عملیات احداث این پل توسط شرکت دی در محل ارتباط بین ترمینال و پارکینگ روباز و با رعایت تکنولوژی روز و نصب پیاده‌روی متحرک جهت سهولت در تردد، نمای زیبای شیشه‌ای امن و سیستم تهویه مطبوع، انجام شده است. شرکت تسکو در زمینه طراحی و ساخت قالب فلزی خاص پایه های پل در این پروژه مشارکت داشته است.

پروژ پل راه‌آهن-قزوین-رشت-منجیل-گیلان

پل ریلی منجیل در حال حاضر بزرگترین پل راه آهن کشورمان محسوب می‌شود. پل در مجاورت شهر منجیل به طول ۱۴۳۰ متر قرار گرفته‌است. مهمترین ویژگی این پل عبور آن از روی دریاچه سد و شهر منجیل بود که، باعث طولانی شدن زمان این پروژه گردید. شرکت تسکو طراحی و ساخت قالب بتن و قالب‌های کوله‌ها و پایه‌های پل را عهده داشته‌است.

پروژه پل های بزرگراه باکری-تهران

بزرگراه باکری با تقسیط بار ترافیکی منطقه غرب و بار ورودی از سمت کرج به تهران نقش بسزایی در ترافیک تهران داشته است ، وجود تقاطع های غیر همسطح اصلی از دیگر خصوصیت این بزرگراه است.

شرکت تسکو تامین کننده کلیه قالب های بتن و سیستم های کفراژبندی و دسترسی و داربست این پروژه بوده است. طراحی و ساخت قالب های پیش ساخته خاک مسلح که در کلیه پل ها مورد استفاده قرار گرفت و همچنین قالب بالارونده و کلایمبر در اجرای کوله و پایه های پل توسط تسکو طراحی و ساخته شد.

پل های کهریزک-تهران

پل تقاطع خیابان شهید بهشتی به‌طول ۱۳۸ متر و عرض ۱۱ متر با عرشه‌بتنی مجوف و به‌وسیله ۶۱ شمع احداث‌شده است. تعداد پایه‌ها در این سازه حمل‌و‌نقلی ۴ عدد بوده و طول کلی پل با احتساب رمپ‌های ورودی و خروجی به ۳۵۸ متر می‌رسد. پل دوربرگردان شمال این تقاطع نیز به طول ۱۷۶ متر و عرض ۱۱ متر با عرشه‌بتنی مجوف و به‌وسیله ۶۸ شمع احداث‌شده است. تعداد پایه‌ها در این سازه حمل‌و‌نقلی ۶ عدد بوده و طول کلی پل با احتساب رمپ‌های ورودی و خروجی به ۳۹۲ متر می‌رسد.

طراحی و ساخت قالب های بتن اعم از قالب خاک مسلح – قالب پایه های پل – قالب عرشه پل و تجهیزات کفراژ و داربست اپروژه تقاطع غیر همسطح کهریزک از سوابق کاری شرکت تسکو می باشد.

پروژه زیرگذر امیرکبیر-تهران

این تونل که با احتساب زیرگذر فعلیِ خیابان امین حضور و همچنین رَمپ اتصالی به بزرگراه امام علی که ۲۵۰۰ متر طول دارد،سه راه امین حضور را به بزرگراه امام علی وصل می‌کند و بار ترافیکیِ مرکز شهر و بازار تهران را به زیر زمین و سپس بزرگراه امام علی انتقال می‌دهد.

  • بتن‌ریزی: ۱۲۰۰۰۰ مترمکعب
  • آرماتوربندی: ۱۲۳۰۰ تن
  • قالب‌بندی تونلی: ۳۵۰۰۰ مترمربع
  • قالب‌بندی: ۹۰۵۰۰ مترمربع

در این پروژه اجرای بیشتر قسمت ها بصورت ترانشه روباز اجرا گردید و طراحی قالب دیوارهای بتنی و دال‌های بتنی توسط شرکت تسکو انجام گردید.

پروژه تونل راه آهن قزوین-رشت-گیلان

راه‌آهن قزوین – رشت از ایستگاه سیاه چشمه واقع در شمال غرب شهر قزوین و قبل از شهر تاکستان از خط آهن اصلی تهران – تبریز منشعب شده و با گذر از محدوده کوهین – شیرین سو به سمت لوشان و منجیل ادامه مسیر داده و پس از گذشتن از محدوده رودبار با عبور از منطقه امامزاده هاشم به ایستگاه راه‌آهن رشت منتهی می‌شود. این محور در ادامه از یک مسیر به بندر انزلی و از مسیر دیگر به شهر آستارا در ایران و سپس به شهر آستارا در کشور جمهوری آذربایجان متصل خواهد شد. ۵۰ درصد این خط در دشت، ۱۰ درصد آن در تپه ماهور و ۴۰ درصد در مناطق کوهستانی قرار گرفته و ۸۰ پل به طول ۱۳۰۵۳ متر و ۵۲ تونل به طول ۲۲۰۰۰ متر از مشخصات فنی این پروژه است.

شرکت تسکو در طراحی و ساخت قالب‌های تونل، پایه‌های پل، عرشه پل، دیوارهای حایل و سایر سازه‌های بتنی این پروژه مشارکت داشت.

پروژه پل رودخانه کارون-خوزستان

پل ششم معروف به پل صنایع فولاد در جنوب شهر اهواز در حدود دو روستای چنیبه در غرب کارون و شهر کارون در شرق رودخانه قرار دارد و راه اصلی ارتباط کارخانه های نورد و صنایع دستی در دو سوی رودخانه کارون است. عملیات ساخت این پل ۷۴۰ متری با عرض ۳۰ متر و ۴۰ سانتی متر در خرداد سال ۱۳۸۳ آغاز شد و در شهریور ۱۳۸۶ به بهره‌برداری رسید.

قالب های پایه پل و عرشه و قالب قطعات بتنی خاک مسلح توسط شرکت تسکو طراحی و اجرا شده است.

منبع:

انتهای پیام/*

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.