رقابت های رسانه ای به قیمت سلب آرامش مردم

در قرن بیست و یک و در عصر تکنولوژی رسانه های مختلف برای جلب توجه بیشتر اقدام به نشر پیش بینی های عجیب و غریب میکنند و گاها برای پیش بینی ها هم مدت زمان تعیین میکنند

باقرشهرنیوز؛ در عصر علم و تکنولوژی در دوره ای که با یک جستجوی ساده در اینترنت میتوان فهمید پیشرفته ترین کشورهای دنیا مانند ژاپن که البته بسیار از ما بیشتر زلزله خیز است نمیتوانند بیش از چند ثانیه زلزله را پیش بینی کنند در قرن بیست و یک اکنون برخی کانال ها زلزله با ریشتر بالا را چند هفته قبل پیش بینی میکنند در حالی که پروفسور عکاشه پدر علم زلزله شناسی ایران رییس سابق بخش زلزله‌شناسی موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران

سالانه حدود 700 لرزه خفیف در تهران رخ می‌دهد اینکه کسی بگوید هفته آینده زلزله می آید و هفته بعد یک لرزه یک ریشتری را سند اثبات حرفش قرار میدهد فقط یک نفر که از سواد رسانه برخوردار نباشد را جذب میکند

چند روز گذشته همسر یکی از شهروندان در شهر باقرشهر بخاطر همین شایعات و پیش بینی ها نگذاشته بود همسرش منزل را ترک کند و سر کار برود

✍اینجاست که بنده ای که رسانه در اختیار دارم از خود بپرسم که جلب توجه به قیمت دلهره انداختن به جان مردم؟ جلب توجه به قیمت تشویش اذهان عمومی؟

همانطور که دیدیم زلزله ای که در تهران رخ داد خود تلفاتی نداشت این ترسها و شایعات بود که مردم را با مشکل مواجه کرد، این ترس از نوشته های هالیوودی برخی بود که یک زن باردار بچه اش را از دست داد و یک خانواده بر اثری گاز گرفتگی در داخل چادر بود داغدیده شد، برخی مواقع معضلات شایعات از انفجار بمب بیشتر است

ما همیشه باید هشیار و آماده باشیم نه همین چند هفته بلکه همیشه اسمش روش است حوادث غیر مترقبه خصوصا مایی که در شهری زندگی میکنیم که اطرافمان را صنایع مختلف فرا گرفته است

ژاپنی ها وقتی میدانند کشور لرزه خیزی دارند به رمالی و… دل نبستند خانه هایشان را درست ساختند، استاندارد ها را درست رعایت کردند، برای ساخت سقف بالا سرشان رشوه ندادند که بتوانند ضعیف تر و ارزانتر بسازند

ما هم سعی کنیم از این پس محل زندگیمان را ایمن کنیم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *